Класация за „най-ценна марка“: „Амазон“ отново е №1, следват „Епъл“ и „Гугъл“

0

Американският технологичен гигант „Амазон“ (Amazon) си върна първото място като „най-ценна марка“ в света въпреки спада на пазарната капитализация на компанията с 15 на сто през 2022 г. до 299,3 милиарда щатски долара. Това се посочва в най-новия доклад на консултантската фирма „Бранд Файненс“ (Brand Finance), класиращ по пазарна капитализация 500-те най-големи компании в света.

„Амазон“ е загубил над 50 милиарда щатски долара миналата година, като рейтингът ѝ е намалял от AAA+ на AAA. Проучването е установило, че удовлетвореността на клиентите от обслужването им от „Амазон“ е спаднала, докато времето за доставки се е удължило,  и в следствие – потребителите са по-малко склонни да препоръчват услугите на компанията.

С прекратяване на ограниченията, свързани с Covid пандемията, хората се завръщат към пазаруването „на живо“, което намалява търсенето на онлайн търговците.

Друга американска технологична корпорация –  „Епъл“ (Apple), се нарежда на втора позиция като най-ценна марка в света. „Епъл“ е оценена на 297,5 милиарда долара, което е понижение с 16 на сто спрямо година по-рано. По-ниската капитализация на компанията е свързана със спад в прогнозираните приходи, тъй като се очаква нарушените вериги за доставки на стоки и затегнатият пазар на труда да ограничат предлагането на хардуерните продукти на марката.

Трети американски гигант – „Гугъл“ (Google) – зае третото място, с капитализация в размер на 281 милиарда долара.

„Технологичните марки по света са загубили значителна част от стойността си в отговор на променящите се модели на търсене. Инфлацията засегна компаниите в много сектори, но тъй като навиците на потребителите частично се връщат към моделите отпреди пандемията, търсенето на услуги на технологичните марки в голяма степен бе засегнато“, коментира данните Дейвид Хей, председател и главен изпълнителен директор на „Бранд Файненс“.

Нарушените вериги на доставки, недостигът на работна ръка и затрудненото финансиране оказаха своето въздействие върху компаниите, добави той.

В класацията намират място 48 технологични марки, с две по-малко миналогодишното издание, след като отпаднаха „Снапчат“ (Snapchat) и „Туитър“ (Twitter).

Други технологични компании, които са загубили от стойността си, са „Самсунг“ (Samsung Group) (-7 на сто до 99,7 милиарда долара), „Алибаба“ (Alibaba.com) (-56 на сто до 10 милиарда долара), „Фейсбук“ (Facebook) (-42 на сто до 59 милиарда долара) и „УиЧат“ (WeChat) (-19 на сто до 50,2 милиарда долара).

От друга страна „Инстаграм“ (Instagram) (+42 на сто до 47,4 милиарда долара) и „ЛинктИн“ (LinkedIn) (+49 на сто до 15,5 милиарда долара) са увеличили пазарната си капитализация.

Производителите на електрически автомобили „Тесла“ (Tesla) (+44 на сто до 66,2 милиарда долара) и китайската БИД (BYD) (+57 на сто до 10,1 милиарда долара) значително са повишили стойността си, според класацията. 

Оставете отговор

Вашият електронен адрес няма да бъде публикуван.

Този уебсайт използва бисквитки за да подобри вашето пребиваване на него. Приемам Научете повече