Народното събрание решава за парите за ремонти на пътищата. Повече от два часа депутатите спорят дали да разрешат Агенция „Пътна инфраструктура“ да заплати от бюджета си 50% от дължимите средства за пътните строители, а останалите – едва след експертиза на сключените договори.
„За да постъпим коалиционно, вярно тъпо, но коалиционно. Отговорността за всякакви забавяния, мотания, проблеми, всички, които са засегнати, да отиват при Кирил Петков, при Асен Василев и при ПП, ДБ и БСП“.
Този призив на председателя на парламентарната група на ИТН Тошко Йорданов в пленарната зала предизвести решението, което ще вземе мнозинството в Народното събрание за подкрепа на решението пътните строители да могат веднага да получат половината от дължимите им средства за ремонти, а другата половина след доклад на междуведомствена комисия, съставена от експерти на регионалното и финансовото министерства, който след това да бъде одобрен от парламента. Любомир Каримански от ИТН обяви, че оттегля предложението си за ревизия в решението, а именно парите да се вземат от централния бюджет, а не от бюджета на АПИ, което може да стане едва след актуализация с мотива:
„За да може треската в МС и в нашите коалиционни партньори да се успокои, че не Любомир Каримански разваля коалицията“.
От ГЕРБ-СДС категорично се противопоставиха Народното събрание да става страна по сключени договори между пътните фирми и изпълнителната власт. Депутатът Николина Ангелкова заяви:
„Очевидно служебният министър Комитова е подложила динена кора на Гроздан Караджов, така че не си измивайте ръцете с Народното събрание и платете на сто процента на българските фирми“.
Настимир Ананиев от ПП контрира:
„Да, динена кора беше сложена, но това е от вашето управление от вашето АПИ, която в момента се налага Народното събрание да решава, за да имаме някакви безопасни пътища, по които да се движат българските граждани“.
Социалистът Борислав Гуцанов заяви, че единственото разумно решение е веднага да се изплатят половината от средствата и остро се обърна към ГЕРБ:
„Ремонт на ремонта стана именно през тези години и влезе като нарицателно за начина, по който се правят пътищата в България“.
От ДПС обявиха, че с решението се създава правен абсурд, а от „Възраждане“ подчертаха, че няма да го подкрепят, защото, по думите им, въвлича парламента в корупционна схема.