Е-търговци ловят некоректни клиенти през сайтове

0

Електронните търговци намират свой начин да се справят с некоректните си клиенти. За целта те използват онлайн сайтове, подобни на регистри, в които записват данните на „лошите“ клиенти и какво е оплакването им от тях, научи „Монитор“.

Сайтовете за подобни некоректни потребители са няколко. Един от тях е под формата на регистър, в който са записани имената, имейлът, телефон или дори сайтът на дадения клиент. Освен това има на разположение и търсачка, в която имената може да се търсят на кирилица и на латиница. По този начин други техни колеги, разчитащи на онлайн пространството, за да продават своите стоки и да предлагат своите услуги, ще могат

предварително да проверяват даден човек

ако той реши да поръча от тях. Конкретният сайт може да се използва и от физически лица, измамени от некоректен електронен търговец, което също не е рядко срещана практика. Иначе проучването на „Монитор“ показа, че най-често оплакванията на търговците са за невзети стоки. Обикновено с публикуваните съобщения се посочват имената и телефонният номер на клиента, а отстрани е изписан самият проблем, като например „Некоректен е. Не си взе пратката от доставчика“. Не са малко и случаите, в които клиенти поръчват стока, например дреха, връщат я, търговецът изпраща поискания нов размер, а накрая клиентът отново не взима стоката. Така се стига до ситуация, в която

е-търговецът плаща всички доставки

и от само една поръчка той всъщност губи пари. Друг случай от с. Лехчево е с жена, която си поръчва артикул с щампа нейна снимка. „Наложи се да изхвърлим продукта, както и да платим 2 доставки!“, пише възмутен търговецът и апелира да не се пращат стоки на този клиент. Последните данни показват, че има над 4300 сигнала и повече от 113 000 търсения в конкретния своеобразен регистър.

Друг подобен сайт за оплаквания при пазаруване в интернет пространството представлява информационно табло, на което всеки може да сподели своите неволи. „Тук ще бъдете чути – можете да пишете за хората или институциите, където са ви обидили, излъгали или постъпили некоректно с вас, без значение дали това се е случило в държавно учреждение, магазин или банка“, гласи заглавната страница на сайта. В него към публикациите има прикрепени екранни снимки на конкретните онлайн магазини или дори снимки на даден клиент, който е бил некоректен към търговеца.

Оставете отговор

Вашият електронен адрес няма да бъде публикуван.

Този уебсайт използва бисквитки за да подобри вашето пребиваване на него. Приемам Научете повече