Между 13-15 ученици ще са в клас, ако пандемията от коронавирус не затихне. Паралелките ще се разделят наполовина – едната група ще учи седмица дистанционно, после се сменят, каза в интервю за „Телеграф Медиа“ Асен Алексанров, директор на 51 СУ и председател на Сдружението на директорите.
„Пак ще има камера, свързана с компютъра. Учителят ще е пред екрана, но камерата трябва да бъде насочена към дъската, за да може детето да вижда преподавателят и да слуша какво говори. Ако има въпроси, ги задава. После си пише домашните и се подготвя за следващия урок“, обясни той.
Обсъжда се и отмяна на кабинетна система за големите.
Според Александров трябва да се смени системата, защото засега идеята е, ако някое дете от паралелка се зарази, само тя да бъде карантинирана, не всички.
„При кабинетната система учениците ходеха в отделните стаи в зависимост от предмета, който имаха. Сега ще е обратното – учениците ще седят в стаята, а учителите ще се местят. Трябва и да направим график за излизане след всеки час на въздух, за да можем да отваряме прозорци, за да проветряваме и да дезинфекцираме. Може да има блокове. Например ученикът да седи 70 минути в клас, после да излиза за 15 минути навън, в които се проветрява класната стая. Ще направим отделни графици за отделните класове“, посочи той.
Междучасията пък няма да са по едно и също време за всички.
„Могат да излизат 3-4 паралелки от 9 до 9.15, други от 9.15 до 9. 30 и т.н. за да има достатъчно място, където да играят. Всяка паралелки може да си има своя част в двора. За моето училище съм го измислил“, разясни Александров.
Голямо междучасие няма да има. Ще има три-четири междучасия по 15 минути.
А първолаците няма да имат занималня, защото класовете ще бъдат разделени.
„В моето училище има четири първи класа. Разделям ги на две групи и стават 8 групи. Тези 8 групи са в училище само присъствено. Учителите от занималнята поемат единия поток, а класните ръководители другия. При този вариант обаче няма да има занималня следобеда. Докато сме в извънредна епидемична обстановка, разбира се. Когато класовете станат цели, ще я върнем. Иначе не можем да намерим друга възможност. Нямаме друг избор, освен по-малкото зло в тази ситуация.
Другото, което можем да предложим на родителите, е първата седмица 13 деца от първи клас да са присъствено в училище като по-големите, а следобед да са на занималнята. През това време другите трябва да са вкъщи на дистанционно обучение. Защото, за да се спази социалната дистанция вариантът е да са наполовина. Родителите трябва да избират или една седмица дистанционно и присъствено или изцяло присъствено, но без целодневно обучение“, обясни училищният директор.